ecommerce revolution epizód 6

„A Jolly Joker… a Royal Flush…” – íme a stratégia a 67%-os növekedés hátterében

6. Epizód

Elérkeztünk az Ecommerce Revolution, Magyarország első webáruházakra szabott üzleti valóságshow-jának utolsó epizódjához. Záróadásunkban a Beerselection, és a rendkívüli növekedést bezsebelő BioZoo elmúlt havi eredményeit tekintjük át – ezúttal is két külső szakértő bevonásával.

Ez alkalommal Kovács Istvántól, a Conversific webanalitikai szakértőjétől, valamint Korpa Krisztiántól, a HD Marketing ügynökség PPC tanácsadójától hallhatunk személyre szabott tippeket.

Kapcsolódó videók

4 héttel ezelőtt 4 webshop tulajdonosait választottuk ki, hogy megmutassuk nekik, milyen látványos eredményeket lehet elérni a Digitális Ügyfélélmény Optimalizációval – akár mindössze 30 napon belül.

Több mint 300 jelentkezőből került kiválasztásra 4 olyan webáruház, amelynek már van meglévő ügyfélbázisa, de fejlődésre volt szüksége az e-kereskedelem terén.

Az elmúlt 4 hétben az ő sikertörténetüket követhettük nyomon:

Előző epizódunkban bemutattuk, hogy milyen eredményekkel zárta az 1 hónapos optimalizálási időszakot a NaturalVital és a Czár ékszer – most pedig a Beerselection és a BioZoo elmúlt havi eredményeit tekintjük át.

BioZoo

Az elmúlt havi közös munkából erőt merítve Robi nagyon bizakodó a BioZoo jövőjét illetően. Hiszi, hogy 1 év múlva nagyon sokak által ismert lesz a BioZoo. Jövőképét így fogalmazta meg:

Akinek valamilyen segítségre van szüksége a kutyája vagy macskája kapcsán, azok megtalálnak minket és megadják a lehetőséget, hogy segítsünk nekik.

Hogy ezt a nemes célt támogassuk, számos változtatás történt a webáruházban, melyek közül az egyik legkiemelkedőbb egy „Jolly Joker”-ként emlegett változtatás a főoldalon.

Készült ugyanis egy új verzió a BioZoo főoldalából, ahol a lényegi információ fentebb került, vagyis a látványvonal felé bekerült egy navigációt segítő kategóriaválasztó, amivel könnyedén kiválaszthatja a látogató, hogy kutya vagy macska terméket szeretne vásárolni. A régi és az új verzió párhuzamosan futott a teszt erejéig a Google Optimize segítségével: a látogatók 50%-a az egyik, 50%-a a másik verzióval találkozott.

Nos, a tesztek beigazolták, hogy rengeteget számít egy webáruházban, hogy miként van kialakítva a főoldal, hiszen közel 2 millió Ft-tal költöttek többet azok, akik az új főoldalra érkeztek.

Összegezve a 30 napos optimalizálási időszak alatt véghezvitt fejlesztéseket, alig 1 hónap nap alatt közel 4,5 millió Ft extra bevételt hoztak a BioZoo-nál eszközölt új stratégiák, amelynek nyomán 67,8%-os éves bevételnövekedés várható.

Külön öröm Robi számára – a forintban mérhető pozitív változásokon felül – , hogy nagyon sok visszajelzést kapott az ügyfelektől, hogy élményszerűbb volt a vásárlás az elmúlt időszakban.

A bevételnövelés szempontjából a Digitális Ügyfélélmény Optimalizáció egy remek eszköz, de valójában csak egy szelet az online marketing tortából. Annak érdekében, hogy a jövőben is jó minőségű látogatók érkezzenek a weboldalra, a megfelelő Facebook és Google Ads hirdetések döntő jelentséggel bírnak.

Ezen a területen Korpa Krisztián, a HD Marketing digitális, full marketing ügynökség PPC tanácsadója nyújtott egy kis plusz erőforrást Robi számára. Prezentációjában többek között arról beszélt, hogy miként lehet a keresőhirdetéseket hatékonyabbá tenni. Fontos első lépésnek tartja Krisztián, hogy a keresési kampányok különböző termékkategóriák és problémák köré legyenek fonva a jövőben.

A BioZoo-val való közös munka során sokszor érződött, hogy a webshop ügyvezetője, Robi egy nagyon jó marketing szakember. Mindig tele volt ötletekkel és kreatív gondolatokkal – ám többször esett abba a hibába, hogy mindent egyszerre akart megoldani, egyszerre rengeteg projektet szeretett volna – csupa jószándékból – pörgetni. Azonban ez sajnos nem mindig célravezető. Ahogy tartja a mondás: „ha minden fontos, akkor valójában semmi sem fontos”.

Éppen ezért a fő kihívás számára a jövőben a fókusz megtalálása. Ahogy Csaba fogalmazott:

Ha ebben a fajta prozorizálásban tud egy kicsit fejlődni, és a webshopjában szép sorban egyiket a másik után megvalósítani ezen ötletek közül, akkor óriási fejlődési lehetőség áll előtte.

Beerselection

A Beerselection számára az egyik legnagyobb kihívás az volt, hogy a webshop látogatóinak is biztosítani tudják azt a szakértői tanácsadást, amellyel a fizikai boltjukban is segíteni tudják a választásban az ott vásárlókat.

Az e célra felépített 36 lépéses sörválasztós kampányhoz a teljes csapat nagy reményeket fűzött, ez az ötlet azonban mégsem hozta a várt eredményeket, hiszen többet költöttek azok a látogatók, aki nem találkoztak ezzel az ajánló rendszerrel. Az elgondolás viszont nem rossz, így a srácok tovább fogják finomítani a kampányt.

Számbavételezve a négy hét alatt bevezett új megoldásokat, a teljes optimalizálási időszak alatt 217 ezer Ft extra bevételt hoztak a beerselection.hu-ra beállított új kampányok, ami közel 10%-os bevételnövekedést jelenthet éves szinten.

A záróeredmények pozitív értelemben sokkolták a tulajdonosokat… Péter így értekelte az elmúlt 1 hónapot:

Eszméletlen jó számokat produkált ez a pár kampány, amit kitaláltunk, és nagyon jó volt látni, hogy az a meló, amit beleraktunk, meg amit bele is fogunk a jövőben rakni, az valószínűleg ugyanúgy meg fog térülni.

Nagyon sok terület van még, amire érdemes kiemelt figyelmet fordítani a jövőben – s hogy mindez a lehető leghatékonyabban menjen, a webanalitika fontossáról is szó esett. Hiszen mind jól tudjuk: „amit nem mérünk, azt nem tudjuk fejleszteni”.

Kovács István, a Conversific webanalitikai szakértője rá is mutatott néhány kiaknázatlan lehetőségre.

Felhívta a figyelmet például arra, hogy hiába magasabb a konverziós ráta a 25-34 év közötti férfiak, a webáruház egyik fő célcsoportja körében, egy másik szegmens, a 35-44 év közötti férfiak jellemzően többet költenek a vásárlásuk során. A bevételek és az átlagos kosárérték növelése érdekében megfontolandó, hogy az idősebb korosztályra legyenek szabva az üzenetek.

Zajdó Csaba szerint a webáruház most nem tükrözi Péter és Gábor lenyűgöző szakértelmét és sörismeretét. A fő kihívás esetükben a továbbiakban az, hogy lefordítsák az átlagos nők és férfiak nyelvére ezt a szaktudást, emészthetővé tegyék a sörkínálatot, és olyan szempontokat adjanak a választáshoz, amelyek segítenek eldönteni a látogatók számára, hogy melyek a számukra leginkább megfelelő sör.

A tulajdonostársak egyetértenek abban, hogy meglehetősen szétszórt webshopjuk volt, ami nem tükrözte azt az összeszedettséget, mint amilyen emberek ők egyébként. A bevélnövekedés mellett pozitívumként élik meg azt, hogy az elmúlt 1 hónaptól kaptak némi rendszerezettséget.

1 éves távlatokban egy sokkal profibb webshopot látnak maguk előtt, ahol intelligens automatizmusok és sok-sok egyszerűsítés révén sokkal könnyebben eligazodik majd a leendő vásárló.


30 nap intenzív optimalizálási időszak áll mögüttünk, de láthattuk, hogy megérte a befektett munka: mind a 4 webshop nagyon sokat fejlődött. Bízunk abban, hogy nemcsak a résztvevő webáruház tulajdonosok, hanem – sikertörténeteik, jól és kevésbé jól működő kampányaik révén – a nézők is sokat tanulhattak! 🙂

Ha Te is szeretnéd alkalmazni a Digitális Ügyfélélmény Optimalizációt, valamint az ennek kivitelezésére használt OptiMonkot, akkor jó hírünk van! Black Friday alkalmából óriási kedvezménnyel csaphatsz le az OptiMonkra új megrendelőként, de a meglévő előfizetőknek is készülnek egy-két szuper ajánlattal. Ha nem szeretnél lemaradni róla, iratkozz fel az OptiMonk várólistájára most!

Kövessetek minket a hét további részében is, hiszen Korpa Krisztián és Kovács István teljes prezentációját publikálni fogjuk. Mindkét előadás nagyon izgalmas, gyakorlati tippeket és tanácsokat ad olyan problémákra, melyekkel a hazai webshopok többsége napi szinten szembesül.

Tetszett a videó? Oszd meg ismerőseiddel!

Facebook LinkedIn Twitter Email Nyomtatás
Kiemelt szakmai partnerünk: OptiMonk