Az optimalizálási időszak feléhez ért az Ecommerce Revolution, Magyarország első online üzleti valóságshowja webáruház tulajdonosok számára. Az elmúlt időszakban gőzerővel azon dolgoztunk, hogy minél jobb eredmények szülessenek. Hogy sikerrel jártunk-e? Nos, ez hamarosan kiderül, hiszen Krisztián a mai epizódban ellátogat a résztvevőkhöz, hogy közösen átbeszéljék az eddigi eredményeket és a következő lépéseket. Tartsatok velünk!
Krisztián egy prezentációval készült a résztvevőknek, amelyben bemutatja a korábban előkészített és felállított kampányok teljesítményét és az eddig elért eredményeket. Nézd meg, mit mutatnak a statisztikák a 10 napos tesztidőszak lezárultával:
Kapcsolódó videók:
Natural Vital
Miután egy kis betekintést kaphattunk a Natural Vital által forgalmazott termékekbe – melyekről kiderült, hogy maguk a tulajdonosok is ezeket fogyasztják -, Krisztián végigvezeti Zsuzsát és Ágit a legfontosabb mérőszámokon. A táblázat olyan adatokat tartalmaz, mint:
- mennyi extra bevétel jött a 10 napos tesztidőszak alatt
- havi és éves extra bevétel potenciál
- eredetileg várható éves bevétel
- várható éves bevételnövekedés
Ez utóbbi mérőszám 22,2%-os bevételnövekedést ígér a Natural Vital számára, ha ezen a szinten teljesítenek tovább a kampányok.
A közös munka ezúttal sem múlt el AHA élmények és nagy felismerések nélkül:
Nagyon mérges vagyok magunkra emiatt, hiszen tudtuk, de nem fordítottunk rá hangsúlyt, hogy a boltnak a keresője nem jól működik (nem látszik a betű, amit begépelnek) – teljesen biztos vagyok benne, hogy nagyon sokan elmentek a weboldalról emiatt.
– fogalmazott a Natural Vital egyik ügyvezető tulajdonosa.
A webáruházon belüli keresés feljavítása mellett a képek optimalizálása is szóba került – itt érthetjük meg, hogy mi a különbség a “bindzsizés” és a “webergonómia” között. 🙂
Biozoo
Robi, a Biozoo-tól arról mesélt, hogy az elmúlt két hete nagyon dolgosan, sok munkával telt. A látogatók számára kevésbé észrevehető háttérbeállítások finomítása és a tartalomgyártás mellett sokat gondolkozott azon, hogy miként lehetne támogatni a szakértői státusz kialakulását a webáruházban.
10 nap alatt több mint fél millió Ft extra bevételt hoztak a Biozoo számára beállított új kampányok, amelynek nyomán közel 50%-os éves bevételnövekedés becsülhető.
Az elkövetkező két héttől azt várja Robi, hogy még több adata gyűljön, s ezáltal pontosabbak legyenek a statisztikái, valamint hogy kitisztuljon azon kampányok listája, amiket hosszú távon is üzemeltetni fog.
Beerselection
A Beerselection prezentációja – stílszerűen – egy frissítő sörkóstolással indult. Egy citrusabb ízvilágú alkoholmentes Pale Ale-t ajánlott Krisztiánnak Péter, amit a különlegesebb komlók felhasználása tesz igazán egyedivé.
Az elmúlt időszakban a Beerselection tulajdonosai sem unatkoztak, hiszen a blokk cikkek írása mellett egyéb teendőik is akadtak.
Ám a közös munka itt is meghozta gyümölcsét, hiszen a 10 napos tesztidőszak eredményei alapján 10,4%-os éves bevételnövekedés várható a jelenlegi kampányok mellett.
Ahogy Krisztián fogalmazott:
Ez nyilvánvalóan nem egy világmegváltó szám, de ugyanakkor azt gondolom, hogy egy kétszámjegyű növekedés azért egy webshop esetében nem olyan rossz.
S hogy miről szól majd a következő hét hetük? Az eddig felállított stratégiák finomításáról (felmerült például, hogy a látogatóknak hatékonyabb segítégre van szüksége a termékek közötti válogatás során), valamint további kísérletezésekről az újabb fejlesztési lehetőségek kapcsán.
Czár ékszer
A Czár ékszer tulajonosai elmesélték, hogyan osztották fel egymás között a Krisztiánéktól kapott feladatokat. Különösen nagy változások történtek az e-mail marketingjüket illetően – itt ismerhetjük meg többek között az “edutainment” fogalmát, ami az oktatás és szórakoztatás szerepére hívja fel a figyelmet.
A mérési rendszerük feljavítása egészen új kapukat nyitott meg Gina és Iván számára:
Csak ámulok és bámulok, hogy a mérés milyen sokat jelent, és milyen jó az, hogy többféleképpen lehet mérni, és milyen jó, hogy lehet mérni a fejlődést. Úgyhogy bennem nagy köszönet van és hála.
– mondta Iván, aki nagyon bizakodó a várható bevételnövekedésüket illetően. A jelenleg futó kampányoknak köszönhetően közel 22%-os extra bevételnövekedés becsülhető a Czár ékszer számára éves szinten.
A következő két héttől további javulást várnak – nem titkolt céluk, hogy akár 30-40% fölé tornázzák Krisztiánnal és Csabával közösen ezt a mutatószámot.
Hogy ezt sikerül-e elérniük, az a későbbiekben kiderül… 🙂
Addig is tartsatok velünk a keddi ingyenes, élő webináriumunkon, ahol közelebbről megismerhetitek a műsor során alkalmazott módszertant: a Digitális Ügyfélélmény Optimalizációt. A webinárium alatt Krisztián mutatja be lépésről lépésre, hogy mit és hogyan kell csinálnod annak érdekében, hogy Te is látványos eredményeket érhess el a saját webshopoddal! Regisztálj és foglald le a helyed most!
Kövessetek minket a hét további részében is, hiszen ezúttal is publikáljuk mind a négy prezentációt, melyet Krisztián tartott a webshopoknak. A szerdán megjelenő extra videókból kiderül, hogy a korábban azonosított problémák közül melyeket sikerült megoldani az új kampányok révén, és hogy hol van szükség további optimalizációra.