Ecommerce Revolution 4. epizód

“Közel 50%-os bevételnövekedés” – vajon melyik webshop eredményéről van szó?

4. Epizód

Az optimalizálási időszak feléhez ért az Ecommerce Revolution, Magyarország első online üzleti valóságshowja webáruház tulajdonosok számára. Az elmúlt időszakban gőzerővel azon dolgoztunk, hogy minél jobb eredmények szülessenek. Hogy sikerrel jártunk-e? Nos, ez hamarosan kiderül, hiszen Krisztián a mai epizódban ellátogat a résztvevőkhöz, hogy közösen átbeszéljék az eddigi eredményeket és a következő lépéseket. Tartsatok velünk!

Krisztián egy prezentációval készült a résztvevőknek, amelyben bemutatja a korábban előkészített és felállított kampányok teljesítményét és az eddig elért eredményeket. Nézd meg, mit mutatnak a statisztikák a 10 napos tesztidőszak lezárultával:

Kapcsolódó videók:

Natural Vital

Miután egy kis betekintést kaphattunk a Natural Vital által forgalmazott termékekbe – melyekről kiderült, hogy maguk a tulajdonosok is ezeket fogyasztják -, Krisztián végigvezeti Zsuzsát és Ágit a legfontosabb mérőszámokon. A táblázat olyan adatokat tartalmaz, mint:

  • mennyi extra bevétel jött a 10 napos tesztidőszak alatt
  • havi és éves extra bevétel potenciál
  • eredetileg várható éves bevétel
  • várható éves bevételnövekedés

Ez utóbbi mérőszám 22,2%-os bevételnövekedést ígér a Natural Vital számára, ha ezen a szinten teljesítenek tovább a kampányok. 

Ecommerce Revolution eredmények - 22,2%-os várható éves bevételnövekedés a Natural Vital esetében.

A közös munka ezúttal sem múlt el AHA élmények és nagy felismerések nélkül:

Nagyon mérges vagyok magunkra emiatt, hiszen tudtuk, de nem fordítottunk rá hangsúlyt, hogy a boltnak a keresője nem jól működik (nem látszik a betű, amit begépelnek) – teljesen biztos vagyok benne, hogy nagyon sokan elmentek a weboldalról emiatt.

– fogalmazott a Natural Vital egyik ügyvezető tulajdonosa.

A webáruházon belüli keresés feljavítása mellett a képek optimalizálása is szóba került – itt érthetjük meg, hogy mi a különbség a “bindzsizés” és a “webergonómia” között. 🙂

Biozoo

Robi, a Biozoo-tól arról mesélt, hogy az elmúlt két hete nagyon dolgosan, sok munkával telt. A látogatók számára kevésbé észrevehető háttérbeállítások finomítása és a tartalomgyártás mellett sokat gondolkozott azon, hogy miként lehetne támogatni a szakértői státusz kialakulását a webáruházban.

10 nap alatt több mint fél millió Ft extra bevételt hoztak a Biozoo számára beállított új kampányok, amelynek nyomán közel 50%-os éves bevételnövekedés becsülhető.

Ecommerce Revolution eredmények - 49,9%-os várható éves bevételnövekedés a Biozoo esetében.

Az elkövetkező két héttől azt várja Robi, hogy még több adata gyűljön, s ezáltal pontosabbak legyenek a statisztikái, valamint hogy kitisztuljon azon kampányok listája, amiket hosszú távon is üzemeltetni fog.

Beerselection

A Beerselection prezentációja – stílszerűen – egy frissítő sörkóstolással indult. Egy citrusabb ízvilágú alkoholmentes Pale Ale-t ajánlott Krisztiánnak Péter, amit a különlegesebb komlók felhasználása tesz igazán egyedivé.

Ecommerce Revolution eredmények - 10,4%-os várható éves bevételnövekedés a Beerselection esetében.

Az elmúlt időszakban a Beerselection tulajdonosai sem unatkoztak, hiszen a blokk cikkek írása mellett egyéb teendőik is akadtak.

Ám a közös munka itt is meghozta gyümölcsét, hiszen a 10 napos tesztidőszak eredményei alapján 10,4%-os éves bevételnövekedés várható a jelenlegi kampányok mellett.

Ahogy Krisztián fogalmazott:

Ez nyilvánvalóan nem egy világmegváltó szám, de ugyanakkor azt gondolom, hogy egy kétszámjegyű növekedés azért egy webshop esetében nem olyan rossz. 

S hogy miről szól majd a következő hét hetük? Az eddig felállított stratégiák finomításáról (felmerült például, hogy a látogatóknak hatékonyabb segítégre van szüksége a termékek közötti válogatás során), valamint további kísérletezésekről az újabb fejlesztési lehetőségek kapcsán.

Czár ékszer

A Czár ékszer tulajonosai elmesélték, hogyan osztották fel egymás között a Krisztiánéktól kapott feladatokat. Különösen nagy változások történtek az e-mail marketingjüket illetően – itt ismerhetjük meg többek között az “edutainment” fogalmát, ami az oktatás és szórakoztatás szerepére hívja fel a figyelmet.

A mérési rendszerük feljavítása egészen új kapukat nyitott meg Gina és Iván számára:

Csak ámulok és bámulok, hogy a mérés milyen sokat jelent, és milyen jó az, hogy többféleképpen lehet mérni, és milyen jó, hogy lehet mérni a fejlődést. Úgyhogy bennem nagy köszönet van és hála.

– mondta Iván, aki nagyon bizakodó a várható bevételnövekedésüket illetően. A jelenleg futó kampányoknak köszönhetően közel 22%-os extra bevételnövekedés becsülhető a Czár ékszer számára éves szinten. 

A következő két héttől további javulást várnak – nem titkolt céluk, hogy akár 30-40% fölé tornázzák Krisztiánnal és Csabával közösen ezt a mutatószámot.

Hogy ezt sikerül-e elérniük, az a későbbiekben kiderül… 🙂

Addig is tartsatok velünk a keddi ingyenes, élő webináriumunkon, ahol közelebbről megismerhetitek a műsor során alkalmazott módszertant: a Digitális Ügyfélélmény Optimalizációt. A webinárium alatt Krisztián mutatja be lépésről lépésre, hogy mit és hogyan kell csinálnod annak érdekében, hogy Te is látványos eredményeket érhess el a saját webshopoddal! Regisztálj és foglald le a helyed most!

Digitális Ügyfélélmény Optimalizáció webinárium

Kövessetek minket a hét további részében is, hiszen ezúttal is publikáljuk mind a négy prezentációt, melyet Krisztián tartott a webshopoknak. A szerdán megjelenő extra videókból kiderül, hogy a korábban azonosított problémák közül melyeket sikerült megoldani az új kampányok révén, és hogy hol van szükség további optimalizációra.

Tetszett a videó? Oszd meg ismerőseiddel!

Facebook LinkedIn Twitter Email Nyomtatás
Kiemelt szakmai partnerünk: OptiMonk